توضیحات تکمیلی در خصوص انتخاب نام شرکت در حوزه برند سازی

انتخاب نام شرکت در حوزه برند سازی

  • اسامی که به عنوان اسامی مشهوره و معروف هستند قابلیت به ثبت رسیدن ندارند.
  • در صورتی که نام پیشنهادی شرکت شما 50% با اسامی دیگر تشابه داشته باشد امکان رد اظهارنامه شما وجود دارد.
  • در طبقاتی بیشترین در خواست ثبت برند را دارند طبقاتی نظیر: مواد غذایی، آشامیدنی، سلولز�� لوازم خانگی و ایمنی، آرایش و بهداشتی انتخاب یک نام که به تشابه نخورد و محدودیتی نداشته باشد کاری بسیار سخت و پیچیده می باشد میتوانید در این زمینه از کارشناسان متخصص ثبت شرکت ایلیا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.
  • برای اینکه بتوانید در طبقات شلوغ به راحتی ثبت برند انجام دهید از اسامی چند سیلاب و مختلط استفاده نمایید.
  • انتخاب لوگو و یا لوگو تایپ یکی از مواردی می باشد می باشد که باید دقت کافی در این زمینه داشته باشید سعی کنید از طرح های ساده و قابل فهم استفاده نمایید.
  • شما نمیتوانید از نام مناطق جغرافیایی در کنار نام برند خود استفاده نمایید.
  • برند ها به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می رسند .
  • امکان ثبت اسامی که مخالف با شئونات اسلامی می باشند نیست.  
  • در نظر داشته باشید برخی از برند ها حتی پس از ثبت قابلیت ابطال و برگشت پذیری دارند که دارای شرایط متفاوتی می باشند.

تعریف برند سازی

برند شما بیانگر همه ی کسب و کار شما است، در نتیجه باید مشخص کنید که نیت شما و هدف شما از ایجاد چنین برندی چیست. باید بازار هدف و مخاطبان خود را در نظر بگیرید، خواسته ها و انتظارات آنها را مشخص کنید، برتری خود را نسبت به سایر رقبا بیان کنید و در نهایت یک بیانیه ی کوتاه که توصیف کننده ی هدف اصلی برند شماست ارائه کنید. برخی از شرکت ها از همان روز اول هدف وجودی خود را می دانند و تا زمانی که در حیطه ی کوچکتری فعالیت می کنند می توانند شرایط مساعدی برای خود فراهم کنند. اما در اغلب شرکت ها همزمان با گسترش و وسیع شدن حوزه ی فعالیت، به مرور فروش کم می شود. مصرف کنندگان کاهش پیدا می کنند یا رقبا تهدیدی برای آنها می شوند. دلیل آن چیست؟ پاسخ ساده است: فراموش شدن تعهدهای اولیه ی برندتان.
 
برند به نوعی تمامی چیزی است که از شرکت شما وجود دارد. در نتیجه ارائه تعریفی دقیق از آن اهمیتی حیاتی و غیر قابل انکار دارد. شما باید مخاطب هدف و نهایی خود را شناسایی کنید و از خواسته آنها مطلع شوید، دقیقا برای آنها روشن کنید که چرا شما از دیگر رقبای خود بهتر و برتر هستید و در نهایت به بیان و شرحی دست یابید که به بهترین نحو ممکن هدف برند شما را مشخص می کند.

مقایسه بازاریابی و برند سازی

بازاریابی مجموعه ای است از پروسه ها و ابزارهایی که برای تبلیغ و ترویج تجارت استفاده می شوند. برخی از این ابزارها و متدهای ترویجی عبارتند از سئو، رسانه اجتماعی، PPC، جستجو محلی، موبایل واستفاده از متدهای قدیمی و سنتی. اما برند سازی یا برندینگ عبارت است از یک فرهنگ، پیامی با نفوذ و قدرتمند که بر سراسر پروسه تجارت حکمرانی میکند.
اشتباه گرفتن بازاریابی با برند سازی یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که اغلب مرتکب می شوند. اما این تصور غلط تنها اشتباه رایج در این حوزه نیست:
برند سازی شامل بازاریابی، تبلیغ، ترویج و هر آنچه که آن را تحت تاثیر قرار دهد می شود.
همانطور که پیشتر اشاره شد این تصور کاملا اشتباه است چرا که برند سازی مانند بازاریابی اقدامی سطحی نبوده و از آن عمقی تر است. بازاریابی، تبلیغ است و سایر فعالیت های ترویجی یعنی ارتباط با شخصیت و پیام برند. در حقیقت برند شما دربردارنده ی شخصیت، صدا و پیام شما است و برند سازی پروسه ای است برای بنا نهادن این سه مشخصه.

 

انتخاب نام شرکت در حوزه برند سازی

 

مراحل ثبت برند و علامت تجاری

برای ثبت علامت تجاری در ایران در ابتدا باید کلیه اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید پیشنهاد ما به شما بهره مندی از اطلاعات کارشناسان و مشاورین متخصص و مجرب مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا می باشد.

در ابتدا می بایست اظهارنامه ثبت برند خود را در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت نمایید با گذشت 45 الی 90 روز کاری اظهارنامه ارسالی شما مورد بررسی کارشناس اداره قرار میگیرد در صورت تایید ، آگهی تقاضا برای ثبت برند در ایران صادر می گردد.

با انتشار آگهی تقاضا ثبت علامت تجاری ، 30روز زمان به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود تا در صورت واجد شرایط بودن نسبت به برند ثبت شده اعلام اعتراض نمایند  این اعتراض می بایست با ذکر مستندات به اداره مالکیت صنعتی اعلام گردد. چنانچه هیچ اعتراضی نسبت به ثبت برند اعلام نگردد و پایان مهلت سی روزه آگهی دوم ثبت علامت تجاری صادر می گردد و در انتها برای دریافت تصدیق نامه 10 ساله برند خود اقدام می نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک برند و علامت تجاری

برندها با توجه به حقیقی و یا حقوقی بودن مدارک متغیری را نیاز دارند از مهم ترین مدارکی که می بایست ارائه دهید مجوزهای مورد نیاز می باشد این مجوزها شامل : پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس و جواز کسب می باشد مدرک بعدی که در صورت لاتین بودن برند باید ارائه دهید کارت بازرگانی می باشد اسمی نیاز به اخذ کارت بازرگانی ندارند که در لغت نامه دهخدا مستند معنایی داشته باشند.